Maandag, 14 april 2014


Yoga (Les 7): Ik en de wereld om me heenmijn favoriete plekje

Benodigdheden: – posikaarten

- cd de kleutercd, go with the flow, kukelhaan

Aankomen
We groeten elkaar. Denk nu even terug aan deze ochtend het moment dat je wakker werd. Zag je eerst papa of mama? Was je meteen wakker of nog slaperig? Hoe voelde je je, blij of niet zo blij? Na bespreken, het moment terug halen ging nog wel, het gevoel erbij was lastig.
Warming up
We groeten de zon deze ochtend. Dan gaan we naar school, links gekeken, rechts gekeken en dan….liedje. Stoplichtspel, rood, oranje, groen.
We groeten elkaar, eerst met een boos gezicht door elkaar lopen en dag zeggen. Daarna met een blij gezicht door elkaar lopen en hallo zeggen. De kinderen vonden dit gek om te doen en wilden weten waarom.
De kruisloop op muziek, hierdoor gaan de hersenen hard werken en worden we slimmer. Een braingym oefening om beide hersenhelften beter samen te laten werken. Op school gaan we rekenen, rekenliedje nr. 13.

Speelkwartier liedje nr. 4, balspel. Wie speelt graag op het speelplein? Wie vind het te druk en wat doe je dan? De kinderen vinden het vaak teveel lawaai.

Meditatieoefening
Je eigen favoriete plek. Stil zitten of liggen en je hand op de buik leggen om de adembeweging te voelen. Dan denk je aan een favoriete plek waar je graag bent en je rustig en veilig voelt. Het mag een bestaande plek zijn of ingebeeld, Je kunt er altijd terug naartoe en iemand meenemen als je dat wilt.

Gymspel
Op school leer je ook samenwerken.
- 2 aan 2 rug aan rug door de ruimte duwen, eerst de één dan de ander. De ene keer zet je zelf kracht en de andere keer laat je jezelf leiden. Wat is fijner om te doen?
- samen rollen door de ruimte, languit op je buik.
Afsluiten
We stoppen alles weer weg, strekken met de handen naar de voeten. Ten slotte groeten we elkaar, Namasté.

No comments yet.

Geef een reactie

:wink: :-| :-x :twisted: :) 8-O :( :roll: :-P :oops: :-o :mrgreen: :lol: :idea: :-D :evil: :cry: 8) :arrow: :-? :?: :!:


Subscribe

Subscribe to our e-mail newsletter to receive updates.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,