Maandag, 24 juni 2013


Beeldende therapie (Les 9)
Deze keer kwamen er handpop diertjes op bezoek. De panda-pop vertelde hoe hij in het bos de weg kwijt was geraakt. Hij was erg verdrietig. Tijdens het gesprek vertelden de kinderen wat je zou kunnen doen als je de weg kwijt bent geraakt (ideeën waren bijv: terug lopen naar waar je mama voor het laatst hebt gezien en daar wachten, iets proberen te herkennen en daar vandaan weet je de weg weer naar huis).
Toen kwam een jong vogel-pop. Hij moest leren vliegen, maar was er bang voor. Het gesprek ging over het belang voor vogels van het leren vliegen. J. mocht het met de leeuw-pop demonstreren. Gelukkig werd het vogeltje zo bang dat hij zo hard ging rennen en met zijn vleugels fladderen dat hij opeens opsteeg. De kinderen vertelden waar zij weleens bang voor waren (spookjes, krokodillen)
Wij gingen schilderen in de nat-in-nat techniek. Eerst met blauw over het hele papier. Kinderen die klaar waren, kregen van mij een grote slak op bezoek: ik schilderde op hun papier een grote gele spiraal. Zij mochten er ook met geel over schilderen; van buiten naar binnen en weer van binnen naar buiten.
Na het schilderen mochten de kinderen zelf ook een handpop maken. Uit vilt knipten zij oogjes, een tong, mond en snor haren en plakten het op een washandje.
Prachtig kunstwerkjes zijn het allemaal geworden! 
Michal

One Response to Maandag, 24 juni 2013

  1. Leonie 27 juni 2013 at 18:57 #

    Reijer vind het erg leuk om naar Beeldende Therapie te gaan. Hij vertelt er nog niet veel over zelf, maar sinds hij op maandag en vrijdag meedoet aan de groepen, is hij in sociaal-emotioneel opzicht erg vooruit gegaan. Het geeft hem zelfvertrouwen om ergens deel van uit te maken, bij een clubje te horen, en dingen te creeeren die hij thuis trots kan laten zien.

Geef een reactie

:wink: :-| :-x :twisted: :) 8-O :( :roll: :-P :oops: :-o :mrgreen: :lol: :idea: :-D :evil: :cry: 8) :arrow: :-? :?: :!:


Subscribe

Subscribe to our e-mail newsletter to receive updates.

, , , , , , ,